Sunday, 27 January 2013

Perubahan...


Assalamualaikum.
Apa khabar semua? Rasanya dah lama sangat tak update apa apa kat blog ni. Berhabuk tak ehh? 
Jap jap nak check. Aduhh hari ni penat sangat. Lama giler pergi keluar beli brg keperluan. 
Banyak pulak tu. Sampaikan susah nak bawak, sakit pinggang pinggang. Cadangnya lepas balik tu nak buat mantou. Tapi nak buat apa nya bila dah penat macam ni kan? Dapat baring ni pun dah nikmat. Dah dengan ada quiz esok. Boleh pulak otak rasa malas sangat sangat. HAHAHA. 
Okey back to the real story. Perubahan? Bagi korang perubahan tu macam mana? Bagi aku dia dari pelbagai aspek. Boleh jadi baik ,boleh jadi jahat. Setiap orang berhak untuk berubah. Sedangkan pasir pantai di laut boleh berubah, ini kan pula manusia. Ye, dok? Tapi kalau jahat tu tak  di galakkan lah kot. :)
Berubah nak jadi baik pun bukan senang kan? Nak jadi pelajar yang rajin pun bukan senang. 
Tapi perubahan aku ni, dah lama pun aku impikan. Cuma masa dan saat tu belum lagi tiba masa tu. 
Bila aku tengok, fikir. Tipu kalau cakap tak terdetik dalam hati nak berubah. Mestilah nak. Duduk sesorang pun aku fikir kan hal ni. Sampai one day tu , duduk sesorg, semua orang tidur. Aku tekad. Nak berubah. 
Perubahan bagaimana? Biarla orang sekeliling aku yang tahu dan paling penting hanya Dia yang tahu. 
Ikhlas atau tidak aku, semua atas penilaian Dia. Bukan orang sekeliling. Mungkin orang boleh cakap aku berubah kerana tengok orang berubah. Tapi itu semua bukan. Hakikatnya aku sudah terlebih lama ingin berubah. Cuma aku yang terlambat.
Doa kan perubahan aku ini berpanjangan dan menjadi satu penghijrahan untuk diri aku insan yang kerdil ini . *memang kerdil pun. ;)

                          

No comments:

Post a Comment

Copyright@Semua yang Tertulis diatas ialah Milik Cik Eida Yaya Rae